torsdag 14 juni 2012

Mitt första alster som gästartist

Hej!
Jag hade ju turen att vinna maj månads utmaning här i bloggen, så kul Förutom vinsten fick jag även glädjen att få gästa här med några inlägg, jag har aldrig varit gästartist/-GT förut så det är stort för mig. Lite pirrigt då jag vill göra alster som jag är nöjd med och Kattiz med självklart.

Vem är då jag, en rätt vanlig kvinna på 50 år med mycket humor och åsikter om det mesta. Jag  bor i Hudiksvall i Hälsingland tillsammans med min sambo och våra två töser på 24 och 21 år. Vi har även skaffat två ragdollkatter de sista åren.

Jag har alltid gillat handarbeten och pyssel och de sista åren är det scrapbooking som gäller. Jag gillar att göra både LO och kort bara det får plats många dekorationer :)

Här kommer mitt första alster: ett kort med en tag. 
Jag har använt:
  • K-designs papper "Together" och "Vintage Stone" från serien "Old Times".
  • Charms "Uggla Liten" och "Kugghjul i V-form" från K-designs webbshop.
  • Stämpel "Lil Valentine Lad Luca"  från K-designs webbshop.
  • Svart kulkedja, rosor och gasväv fanns i designerpaketet från Kattiz.
  • Små pärlor, halvpärlor och brads från egna gömmor. 


Metallhörnets hjärta fyllde jag med Pearl Maker.


Jag sydde fast gasväven med några små pärlor.



Jag vek en mur av papperet så att det bildades en ficka till tagen. 
Tagen är helvit på baksidan. 
Alla kanter är chalkad med färgen Chestnut Brown.

   Då var mitt första inlägg skrivet. Tack Kattiz för förtroendet!
Kika gärna in i min blogg.
Ha det gott alla!

Lisa






11 kommentarer:

onkis sa...

Stort GRATTIS till din GT-plats Lisa!!
Du gör verkligen läckra kort och detta är inget undantag.
Lycka till i fortsättningen.
KRamar!!

Marita Johansson sa...

Ett kanonsnyggt kort.
Kram

Cornelia sa...

Superfint kort! Grattis till din GDT-plats!

Papermum`s sa...

Grattis till gdt men det märks att det är välförtjänt!
Ett jättefint kort!

Anette sa...

Vilket häftigt kort!

Stephi sa...

supersnyggt kort!

Rosa sa...

Men oj vilket läckert kort! Den där kugghjulshörnan var riktigt tuff!
Grattis till vinst och uppdraget också! :-)
Kram Rosa

Åsa/asamia sa...

Grattis till uppdraget, du har skapat ett häftigt och läckert kort!!

Carina sa...

Det här klarar du, super läckert kort. Grattis!!
Kramisar

frulans sa...

Oj så fint det blev! Detta var ett riktigt häftigt kort.
Blir så imponerad!!

Lena B E sa...

Wow vilket superfint kort!! :)
Stort grattis till ditt uppdrag! :)
Kramar från Lena