lördag 14 juli 2012

Mitt första inlägg

Jag är så stolt att Kattiz frågade om jag ville "gästa" hos K-design:-)
Vem är jag då??
Jag heter Rositha men kallas även Rozzan.
Jag bor på en gård strax utanför Mjölby med min familj och lite djur.
Jag har alltid pysslat på ett eller annat vis.
Men nu blir det bara scrappbooking efter att Kattiz introducerade mig i "träsket" hihi
Tack Kattiz!!
Jag har ganska mycket tid till egna sysslor då våra barn är 15, 21 och 24 år.
Jag ska göra mitt yttersta och hoppas verkligen  att ni kommer inspireras av mina alster,
och att jag kan lyfta fram K-designs produkter på bästa sätt.
Det första jag gjorde var att prova några av de nya stämplarna,
de är ju bara så underbart härliga och användbara till så mycket!

Jag har gjort ett Tri Shutters Card som ni hittar en tutorial på här.
Kan säga ett det blir fler kort med denna vikning,
så kul att göra!
Och inte svårt heller.


De papper jag använt är av en annan tillverkare men ni ser vad fint K-designs stämplarna passar även till det :-)
Hela kortet går i blått
och diesen som är bakom textstämplarna är från Cherry Lynn.


Denna stämpel är så härlig.
Jag ler varje gång jag ser den,
så den får ligga framme på mitt pysselbord :-)
Jag gjorde kortet till min fasters födelsedag,
hon blev både rörd och skrattade gott åt texten kan jag säga!
Den både rör och berör..hihihi


kommer att användas flitigt här,
den är så användbar till mycket.
Jag har stämplat alla texter med distress ink
i färgen chipped sapphire.
Därefter har jag tagit clear embossingspulver.
Texten är perfekt att embossa tycker jag


Grattisstämpeln tycker jag är så bra för att den är på längden.
Charmsen är en ursöt flipflop-toffel som givetvis finns i shopen,
och passar härligt in på alla kort till sommaren.
Charmsen har jag hängt i den snygga kulkedjan i silver 
som är sååå läcker och användbar till mycket.


Här ser ni kortet i utvikt läge.
Blomman längst ner och bandet överst är mina egna
men finns liknande i shoppen.
Några små halvpärlor lite här och där ger lite extra piff.

Nu hoppas jag att ni blir så nyfikna på alla textstämplar 
att ni verkligen "rusar" till shoppen.
För detta var bara tre av alla härliga stämplar hon har....
Och jag lovar...ni kommer inte att bli besvikna,
det finns så mycket annat fint också där:-)

Ha en fin dag önskar jag er alla
och kika gärna in i min blogg
Kramiz Rozzan





8 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Ett kanonsnyggt kort.

Kraaaaaam

Anna sa...

Ursnyggt!!! Så snygg färgkombo!
Kramis

Sandra sa...

Jättefint kort!!
Har (tro det eller ej) faktiskt inte testat denna vikning ännu...
Men nu bara måste jag testa!

Tack för inspirationen!

Hoppas du får en toppen helg!

Kristina ScrapSalig sa...

Underbart läckert kort och du har verkligen lyft vikningen med val av färger, stämplar och dekor!

Hoppas du får en skön helg!

kram

Iffa ...... sa...

Jag förstår känslan du har, så kul när man får en sån fråga =)

mycket fint inlägg du gjort!
Superfint kort, jag älskar denna vikningen, går ett tag emellan att jag gör den ibland men återkommer alltid till den.
Härliga blåa papper du använt.
Stämplarna är jättefina och användbara.
Ha en härlig fortsatt söndag!
kram Iffa

Päivi sa...

Vilket härligt och detaljrikt kort du gjort!! Stämplarna är verkligen superhärliga!

Ha det bäst!

Lisa-olsi sa...

Snyggt kort!
Härliga färger och
en tuff vikning.

Rozzan sa...

Tackar alla er goa scrappvänner för era kmmentarer!
Det är alltid roligt att läsa:-)

Kanske får jag se ett liknande kort fast med andra papper och stämplar;-)
Kram på er alla