måndag 17 december 2012

Tomtenissa bland kugghjul

Vad sägs om ett julkort i traditionella julfärger, men med en otraditionell touch?
Idag bjuder jag på ett dubbelvikt kort som jag snäppat upp lite med ett trappsteg nedtill och ett fönster med kugghjulsinramning.

Designarken Christmas Night och Green Lyrics står för den färgsprakande fägringen. Kortbasen är kviskartong. Samtliga kugghjul är utstansade i arket Green Lyrics.


Tomtens lilla hjäpreda från Kenny K finns tyvärr inte i butiken,
men det gör däremot andra, fina julpinglor. Denna pingla har trasslat ned sina fötter
i ett grönt orgazaband med guldtrådar.
Motivet är färglagt med Promarkers, vit gelpenna och glitterstickles.


Det vore ju ren skam om jag inte skulle använda mitt eget julrim,
så med risk att vara tjatig så dyker denna stämpel upp igen.


Blommor i mängder är aldrig fel och här ser vi en blomsterkrans från Röd-svart blommix .


Insidan av kortet med plats att skriva en julhälsning. Ramat in har jag gjort med den vackra snöflingestämpeln från butiken.


Som om jag inte pressat in nog med foton i detta inlägg så
kommer här ännu ett =)


Ha en riktig toppendag och varmt tack för besöket!

Kram från DT Kristina ScrapSalig

3 kommentarer:

Päivi sa...

Så läckert med alla kugghjulen! Detta röda julpapper är verkligen härligt!!! Fantastiskt kort och härlig färgläggning av motivet!

Kristina ScrapSalig sa...

Tackar så mycket, vad roligt att du tycker det! Jaaa, det röda papperet är så läckert och kugghjul kan det ju aldrig bli för många av! =D

Marita Johansson sa...

Ett Sååå fantastiskt läckert julkort

Kraaaaaam