tisdag 5 februari 2013

Ask med hjärta av kugghjul

För en tid sedan lade jag märke till ett kugghjulshjärta på Kjell & CO:s varukatalog. Sedan dess har jag funderat på att försöka kombinera ihop något liknande och till slut blev det av. Hjärtat har jag monterat ihop på locket av en ask som min make ska få på Alla Hjärtans-dag.
Asken är egentligen en förpackning för strumpor. Med det vackra designarket Time For Lyrics förvandlades den gamla strumpkartongen snabbt.

I botten har jag fäst glittriga frigolitkulor som fötter och på ena hörnet sitter läckra silverhörn. På framsidan av asken har jag använt en av butikens många, fina textstämplar.

Hjärtat byggde jag upp med hjälp av spellbinders stansade i silverfärgad cardstock. För att hålla hjärtormen fäste jag ett utstansat hjärta i botten.

Mitt på hjärtat sitter en ljuvlig berlock som man enkelt monterar in önskad bild eller dekoration i. Från berlocken hänger en silverfärgad kedja. Ett par svarta rosor ramades in med vackra metallblad.

Självklart har jag gömt lite hjärtegodis i asken!
I locket sitter en text som passar perfekt till just stjärnformer.




Varmt tack för besöket, ha en härlig dag!

Kram från DT Kristina ScrapSalig



4 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot æske.

Marita Johansson sa...

Hur coolt var inte detta.

Supercooolt och vilket coolt kugghjulshjärta är ju lite liftvarning på det

Kraaaaam

Kristina ScrapSalig sa...

Tusen tack, vad glad jag blir att ni gillar det! =D

Kram

Stephi sa...

å va fint