onsdag 21 augusti 2013

Scrappa dina sommarfoton med In Colors


Perfekta papper för sommarfoton är bl a In Colors kollektionen tycker jag :) De är helt ljuvliga. Till denna layout hade jag först tänkt ha det fina pappret Flowers från den kollektionen som bakgrund. Men vad gör jag... jo... jag tänkte bara mista lite och lyckas istället att förstör stora delar av pappret... Så det fick bli en layout med vit cardstock som bakgrund istället. :)

Lite av pappret Flowers gick att rädda som tur är och finns på layouten som cirklar. Andra papper jag använt är Dreamy även den från kollektionen In Colors och Let´s Play - Black and white.


En av mina favorit dekorationer är dessa cirkelstickers som finns i olika storlekar. Här har jag stämplat på pappret Let´s Play - Black and white med stjärnan från stämpelsetet Skapa, kreativ, stjärna och ordet Njut från stämpeln Njut av livet. Ett ord jag tycker passar så bra lite överallt :) Många gånger finns enstaka ord i textstämplarna som passar utmärkt på layouter så vad jag gjorde var att jag först stämplade upp hela stämpeln på vanligt papper och sedan skar ut ordet Njut. Använde sedan pappret som en stencil när jag stämplade på mönsterpappret och fick därmed bara ordet Njut på mönsterpappret.

Denna layout är gjord efter en av många härliga skiss som Ulrika har skapat.

Ha det bäst!
Päivi

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, den var riktigt snygg Päivi!! Kul att du fick användning av en av mina skisser! Alltid lika roligt att se en layout skapad efter en av skisserna!

Marita Johansson sa...

Riktigt snyggt

Kraaaam