tisdag 19 november 2013

Bildäck till körkortstagaren

För att fira en nybliven körkortsinnehavare så har jag skapat ett cirkelformat kort som ska föreställa ett bildäck:
 
 
Den svarta cardstocken på framsidan har jag mönstrat i en embossingfolder för att det ska påminna om mönstren i ett däck. Lite silverfärg längst ut på kanterna (Inka Gold). I mitten stansade jag ut ett hål och fäste sedan ett kugghjul i mitten. Kugghjulet är utstansar i cardstock klädd i aluminiumtape.

 
Den här coolingen är ett stämpelmotiv från Tickled Pink Stamps. det hittade jag hemma i mina egna pysselgömmor.
 
 
Kortets två delar är sammansatta med en skruvbrad. Inuti kortet hittar vi en perfekt textstämpel för ändamålet och samma läckra däckspår som på framsidan.

 
Material från shoppen som jag använt:

Stämpel Däckspår
Cardstock Classic Svart
Pearls Grå
Inka Gold Platinum
 

Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häftigt kort
Kraaam C

Marita Johansson sa...

Heeeeelt underbart