söndag 10 november 2013

Blue Christmas

Hej allesammans!
Jag har gjort ett julkort i blått och vitt, vilket jag tycker kan vara jättesnyggt.
Motivstämpeln från Crafty Individuals är så vacker, därför fick ängeln bara lite Star Dust Stickles på vingarna (det ska ju glittra lite).


Jag började med de vackra Cold Winter papperen, lade till vit och svart spets, ett metall hörn i silver, blommor och det fantastiska Rhinestone hjärtat.


Jag använde också några itu klippta blad gjorda med en Memory Box die, och några små pärlor.
Jag gjorde en repris av klädnypsstämplingen, den här gången använde jag en del av "God Jul texter" stämpeln.


Övriga K-designs stämplar som jag använt till det här kortet är Varma vinterhälsningar och Med önskan om en.
Eftersom jag ville ha lite blått även på klädnypan strök jag på AquaMarine Inka Gold


Det var allt för idag...jag borde ju förstås ha visat ett Farsdagskort, men jag tänkte inte på det när jag började med det här julkortet. Jag ska, och om du har en pappa att uppvakta...glöm inte bort honom idag!
Kram, Birgit