onsdag 6 november 2013

Familjeporträtt på canvas



K-design har verkligen massor med läckra dekorationer, färger, mist, Inca Gold och annat som passar utmärkt på Mixed media alster. Idag visar jag en liten canvas på 15x15 cm. Jag har haft denna canvas länge länge påbörjad med akrylfärger och lite papper men tyckte aldrig om det jag gjort så nu tog jag och rev bort så mycket det gick av de papper jag hade och började färga på med gesso i flera lager. 

Efter att gesson torkade använde jag en stencil och modeling paste för att få bokstäverna till bakgrunden. Sedan började jag mista bakgrunden och därefter fästa dekos som jag smetade på med gesso och mistade återigen nu även dekorationerna. Till slut lite Inca Gold lite här och där.


Detta med mixed media är inte direkt min stil men jag tycker det är riktigt roligt. Jag har bara gjort några försök att ge mig in på denna konst :) Här är min första canvas i den här stilen med metalldekos och foto, har gjort några canvas tidigare i annan stil.


Min material lista:
En liten spillbit papper från Steampunk Light - Notes

Ha det bäst!
Päivi

1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Jag tycker att den blev jäkligt snygg