onsdag 26 februari 2014

Mitt Livs Projekt


Nu har jag gjort ett allra första försök med Project Life. K-design har ju kommit ut med lite papper till detta ändamål som kallas för Mitt Livs Project och har bland annat svensk text och svensk text vill vi ju gärna ha eller hur?!?! :) Vad jag gillar med dessa papper som Kattiz tagit fram är att de är så olik de Project Life papper/kort man ofta annars ser. Denna kollektion är en växande kollektion som kommer att utökas då och då :)

Många, kanske till och med de flesta, gör Projekt Life veckovis och för vissa kan det till och med vara så att man inte börjar med detta för att det känns för mycket att dokumentera sitt liv veckovis. Vissa väljer kanske ha ett uppslag per månad.

Jag personligen har inte riktigt tidigare vågat mig på detta för jag har inte kameran i  handen så mycket :) Men så pratade jag med några som höll på med Project Life och de berättade att de gärna gjorde PL sidor på t ex resor. Så först då insåg jag att Project Life handlar ju inte om att man måste dokumentera sitt liv veckovis eller månadsvis utan helt enkelt ta de speciella stunder man vill dokumentera med flera foton. En resa, en sommar, ett husdjur, de första åren för sitt barn  m m, m m.


K-design har även kommit ut med flera nya stämplar nyligen som passar perfekt till bland annat just Mitt Livs Projekt.

Dessa papper är bara sååå läckra och jag tycker de passade så bra att dokumentera vår höstresa förra hösten. Färgerna blev perfekta till mina foton tycker jag :)


Jag har val att använda mig av Distress Ink när jag stämplade med dessa nya stämplar för att få detta lite "ojämna" tryck.


Tillsammans med dessa nya stämplar har jag även använt mig av cirkelstickers, jag måste säga det igen... jag är nog beroende av dessa :) Och jag tycker de passar utmärkt att ha till de runda stämplarna. Här har jag använt mig av den största storleken av cirkelstickers.


Make your own blommorna är perfekta att själv färga. Här har jag mistat den och vikt ihop i hörnet för att få en liten blå blomma dit.

Min materiallista:

Ha en riktigt bra dag!
Päivi

5 kommentarer:

Christa sa...

This page for your Project Life looks great !!
Like the colours of nature in it.
XX Christa.

Kattiz sa...

Snyggt jobbat Päivi, riktigt fin PL sida :)

Marita Johansson sa...

Sååå snyggt

Kraaaaam

Kristina ScrapSalig sa...

Kul att få lite Project Life-inspiration, grymt snyggt jobbat!

La Vikinga sa...

Åh vilka fina sidor du gjort! Väntar på att få köpa de nya pappren på Scrap and Pearl och testa själv ...