onsdag 30 april 2014

Två kort


Idag har jag två kort att visa er. Två kort med olika men rätt tänkvärda ord tycker jag. Stämplar som verkligen är användbara till många områden, de passar så väl på kort som layouter, art journaling, mixed media m m, m m. Till ovan kort har jag använt mig av en stämpel från ett set som heter Enjoy life. Förutom stämpeln med texten "Enjoy life one piece at a time" finns en läcker pil med i setet. Skulle du föredra svensk text så hittar du även en sådan här i K-design shopen.


Mina insidor på korten är ofta väldigt enkla. Denna gång har jag kommit ihåg att fota även insidan, har tendens att glömma det :) 
 

Nästa kort har även denna väldigt bra tänkvärda ord som passar till flera olika tillfällen och på flera olika typer av alster. Jag satte denna stämpel denna gång på ett kort, som ni ser :) Ibland kan även en vän som är i en vändpunkt i sitt liv behöva  ett uppmuntrande kort, eller hur?!?! :)

Vackra blommor hittar man givetvis också i shopen :)


Även här ser ni min enkla insida dit jag använt mig av denna swirl stämpel för att skap en enkel ram runt området där man kan skriva sin hälsning.

Min materiallista:
Stämpel:  Enjoy life
Stämpel: Däckspår
Stämple: Kugghjul
Stämpel: Våga ändra dig
Stämpel: Stor swirl
 Blommor: rosor
Blommor: liljor
Bling: Rhinestones

Ha en riktigt trevlig Valborg!!!
Päivi

1 kommentar:

Christa sa...

2 Beautiful cards !!
What a great car that is ....
Have a nice day !
XX Christa.