onsdag 27 augusti 2014

Mini album, del 1


Idag tänkte jag visa ungefär en halva av ett mini album jag skapat. Så var beredd på ett långt inlägg. Resten av mini albumet visar jag nästa vecka :)

Jag har en kompis som tar så otroligt fina foton. Jag har ofta tänkt att det vore så otroligt härligt att få scrappa något av hennes foton. Men att scrappa en fullstor layout och ge bort till någon som inte själv scrappar tänkte jag blir så svårförvarat för den personen. Så en dag frågade jag Malin om jag inte kunde få göra ett mini album med foton hon tagit. Nu kommer inte hennes foton alls till sin rätt i ett mini album då fotona är så små. Men det var riktigt roligt att få scrappa någon annans foton :) 

Fotona i detta mini album är tagna när min kompis varit till London med familjen. Vill du kika in och se lite av Malins fantastiska foton så klicka vidare till hennes blogg. Malin skickade mig ett kuvert med lite smått och gott att använda till mini albumet, som ni kommer att se på fotona.

Nu blir det många foton :)


Första sidan med en vy över London.
 



Jag har försökt få in några journalingrutor i albumet för Malin att skriva in något om resan. På denna sida en liten ruta av kraft cardstock.


En liten påse fick även komma med. Perfekt att lägga in något litet man vill spara från resan, så som biljetter, kartor eller annat. 




Tagen bakom bussfotot är löst och kan tas ut.


Lite plats att skriva på.
 

Här är tagen framme. Denna tag var med bland allt smått och gott som Malin skickade med. Jag la på en liten bit kraft cardstock för att tagen ska kunna användas som journaling ruta.




Här fick en biljett från resan agera som ficka och en liten lös lapp finns insatt i fickan.

Min materiallista till dessa sidor:

Cardstock: 

K-designs papper:

K-designs stämplar:

Dekorationer:
 
 Ha det bäst!
Päivi

5 kommentarer:

Stephi sa...

Vilket himla fint

Malkin sa...

Å vad du är duktig! Vilken fantasi och vilket öga du har för att göra allt så snyggt.

Du är definitivt den pyssligaste jag känner.

Ser fram emot resten
Många kramar

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Snyggt! Har blivit inspirerad av dig att göra ett eget minialbum till mina semesterbilder i stället för att försöka jaga rätt på ett minialbum i butik!

Anonym sa...

Vilket otroligt snyggt album, jätte bra "scrappat"
:)
Therese

Marita Johansson sa...

Vilket kanonsnyggt album