tisdag 18 november 2014

Ask med julkramar

Små söta boxar till julens klappar kan man inte få för många av och med K-Designs kollektion Jul i vårt hus skulle jag kunna ägna dagar till att altra med dessa underbara ark! Idag visar jag en ask i vinröda toner och med en massa skojiga dekorationer på locket.
 

Kartongen som jag altrat är svart från början så jag behövde inte grunda med akrylfärg. Asken är klädd i lager på lager med cardstock och designark.


Flaskan har jag fyllt med rörpärlor som jag hittade hemma i gömmorna och korken är fastlimmad. Självklart några penseldrag med Gesso för att skapa en känsla av snö över de vinröda rosorna.
 
Den läckra tagen är ett fynd från ett klädesplagg, i kraftig kvalitet och tygklädd. Kanthörn från shoppen passade perfekt att dekorera den med.

 
Material från shoppen som jag använt:

Designark Jul i vårt hus - 24 december
Cardstock - Classic Svart
Stämpel K-Designs - Julkramar, Önskar
Metalldekorationer - Kanthörn
Rosor - Vinröd, 3 cm
Rosor - Vinröd, 4 cm
Glitter stickles - Black Diamond
Blad - Mellan
Pärlband - Svart
Organza-band - Svart

Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!
 
Kram från Kristina ScrapSalig