måndag 6 april 2015

When someone you love becomes a Memory

Hej Alla,
Jag älskar att gå på loppisar, man hittar så mycket roligt för nästan ingenting. Till denna tavla har jag använt en ängel som jag hittade på loppis för en tia! Med lite färg vart hon så fin tycker jag!

Stämpeln från K-Designs älskar jag och den kändes så rätt till till min ängel! De flesta av oss har nära och kära som lämnat oss.... Jag ville göra en tavla på detta tema. Stämplade på det mycket passande pappret "Rust Seale", matchade super till färgerna och stilen på tavlan!

"Stensockeln" som hon står på är gjord av 3 sammansatta träbitar, målade med  "Texture Sand Paste" och sedan målade med  Distress Stain. Ser precis ut som sten!


 

Material använt från shoppen

  
Klet & Kladd
Vit Gesso till grundmålning
 
Papper
Stämpel

Övrigt
Masker
Lindy's Stamp Gang Mists "Milk Chocolate Brown och Clam Bake Beige"
Ängeln är först målad med vit Gesso och sedan med Perfect Pearls och Inca Golds
Distress Stain
 
 
  Önskar alla en fortsatt härlig påskhelg!! / Scrappinstain