måndag 11 maj 2015

Hej!
Den här veckan har vi låd/ask-tema här på K-Designs.
Jag har valt att altra en enkel träask med de superläckra papprena "Down To Earth" Rock och Lock Up. Papprena fick mig att tänka på Mexico och Inca-mönster så därför blev det en ask till vårt sovrum. Där har vi masker på väggarna från våra resor till Karribien, bla Inca Masker. Våra färger i sovrummet går också i svart/beige och guld. Så den här lådan passar perfekt in där.

Jag hittade en liten keramik-sol på loppis som jag tyckte passa perfekt till temat, pappret och lådan.

Lås, fötter och dekorationer finns det massor av här på K-Designs. De jag valde ser ni längre ner här i materiallistan.  Utsidan av lådan är klädd med pappret "Look-Up" från kollektionen "Down to Earth".
Solen och rosorna är först målade med svart gesso och sedan med inca golds.
Jag ville ha lite restema på lådan så en jordglob, kamera, flygplan och klocka tyckte jag passade bra in. Samtliga dekorationer finns här i shoppen.
Inuti lådan valde jag pappret "Rock" från samma serie "Down to Earth". Limmade även fast lite spets på övre lådans insida, ramade in fint tyckte jag. 
 
Material använt från shoppen

  
Klet & Kladd
 
Papper
 
Dekoration


Övrigt
Svart Gesso

Ja, det var allt för mig denna vecka - ses igen nästa måndag! /Scrappinstain.

 
 

1 kommentar: