onsdag 27 maj 2015

Små stänk med akrylfärg




Jag vet inte hur många gånger jag försökt att ta en bra bild på denna layout.... Lyckas inte hur jag än försöker byta plats i huset för att få bra ljus :) Nåja hoppas det går att se även om jag fick en dålig bild som inte riktigt ger rättvisa åt färgerna :) Men kika runt i butiken för att få en mer rättvis färg av produkterna :)

Idag visar jag alltså en layout med små skvätt med akrylfärg. Bästa sättet, tycker jag, att få dessa små skvättar är att blanda akrylfärg med lite vatten och ta en liten pensel och börja skvätta runt. Vill man ha större färgfläckar så tar man bara en större pensel :)

Är lite dålig på att komma ihåg att ta fram kameran medan jag skapar. Ordbitarna på layouten har även de fått akrylfärg på den. Där började jag med att blanda två färger på en gammal plastficka, såg till att all färg inte flöt ihop utan att det även fanns ytor utan färg. Därefter doppade jag en bit cardstock över färgen. Lät torka, stämplade och klippte ut :)

Min materiallista:
Cardstock - vit classic
Spring flings - On wings
To the street - Yellow brick wall
I am chipboard frames
Stämpel - Hashtags
Akrylfärg - Brushed pewter
Akrylfärg - Mint chip
Akrylfärg - Aqvarium

Ha det bäst!
Päivi

1 kommentar:

Kotolifestyle sa...

Päivi, så vacker layout. Stilren