onsdag 10 juni 2015

Hi! Here I am


Att göra blommor av K-designs papper tycker jag blir så otroligt fina. Det finns massvis med tutorials och mallar på fina blommor du själv kan göra. Själv har jag till denna layout blandat med egengjorda blommor och färdiga blommor. Har använt mig av min Silhouette Portrait för att skära ut mina egna blommor. Googlar man på t ex 3d flower template t så får man upp en hel del att kika på om man vill prova på att göra egna blommor.

Bakgrunden har jag färgat med vatten och två olika färger med mist för att få en lite mer vattenfärg känsla. Börjar med att blöta ytan och sedan droppa på mist som jag med hjälp av pensel blandar ihop med vattnet. De små splashen är även mist som jag stänkt runt med en liten pensel.

Materiallista:

Ha det bäst!
Päivi

Inga kommentarer: